REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO KOSMART
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Poniższy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego „KosmArt” dostępnym pod adresem: www.kosmart.com.pl, warunki sprzedaży oraz zakres
odpowiedzialności związanej ze sprzedażą.
- Korzystanie ze sklepu internetowego „KosmArt” wymaga zapoznania się oraz akceptacji poniższego Regulaminu i może się odbywać wyłącznie w zakresie i na zasadach w nim określonych.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw przysługujących konsumentom na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Wszelkie postanowienia niniejszego Regulaminu których stosowanie jest wyłączone w umowach zawieranych z konsumentami mają zastosowanie w zawartych umowach z przedsiębiorcami.
II. DEFINICJE
- Sklep – to sklep internetowy „KosmArt”, działający pod adresem: www.kosmart.com.pl, prowadzący sprzedaż produktów znajdujących się w jego ofercie.
- Sprzedawca: Firma Handlowo-Usługowo-Produkcyjna KosmArt Magdalena Kosma, ul. Przybyszewskiego 82D, 51-148 Wrocław, NIP: 9151710514, REGON: 022086792, tel.: 519 44 81 21, email: biuro@kosmart.com.pl
- Towar – ramy, ramki i listwy dostępne w sklepie internetowym znajdujące się w aktualnej ofercie sprzedażowej Sprzedawcy;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w ramach Sklepu internetowego.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku poza dniami ustawowo wolnymi od pracy
- Regulamin – niniejszy dokument, określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu oraz nabywania w nim Towarów.
- Nazwy producentów i marki fabryczne Towarów należą do ich właścicieli i prezentowane są na stronach sklepu wyłącznie w celach informacyjnych.
- Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu, akceptacji jego
postanowień i każdorazowo związany jest jego postanowieniami w chwili dokonywania zamówienia. - Wszystkie formaty ramek, ram, listew w Sklepie podawane są jako wewnętrzne, chyba, że Sprzedawca wyraźnie zaznacza inaczej. Wymiar wewnętrzny oznacza format obrazka, zdjęcia, itp.
II. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- Klient może składać zamówienie przez Sklep internetowy przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.
- Zamówienia składane telefonicznie nie będą realizowane.
- Koniecznym warunkiem realizacji zamówienia jest podanie prawdziwego adresu zamieszkania oraz telefonu przez Klienta. W przypadku podejrzenia podania nieprawdziwych danych, jak również w przypadku niemożliwości nawiązania kontaktu z Klientem, wynikającym z wyłącznej winy Klienta, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niewysyłania towaru.
- Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie na wskazany adres e-mail, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji oraz otrzymuje indywidualny identyfikator, który będzie dotyczył złożonego zamówienia.
- Przy złożeniu zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy oraz formy płatności. W przypadku wybranych Towarów Sprzedawca poinformuje Klienta o możliwości wyłączenia niektórych form dostawy (np. zbyt duży format ramy).
- Klient składający zamówienie niestandardowe lub indywidualne (np. wykonanie ramki, ram o własnych specyficznych wymiarach, dokonanie wyboru własnego projektu galerii, multigalerii, zmiana formatu passe – partout) zobowiązany jest wcześniej skontaktować się ze Sprzedawcą (pod numerem telefonu 519 44 81 21 lub e-mail: biuro@kosmart.com.pl) celem przedstawienia szczegółów zamówienia i możliwości wykonania zamówienia przez Sprzedawcę. W razie braku kontaktu Sprzedawca nie ma możliwości realizacji zamówienia i nastąpi zwrot zapłaty.
- Cena Towaru widoczna na stronie Sklepu w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny Towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
III. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca realizuje złożone zamówienia w dniach i godzinach roboczych, według kolejności ich
zgłoszenia. - Realizacja przyjętego zamówienia rozpoczyna się:
a) w przypadku zamówień płatnych przelewem – z chwilą wpływu i zaksięgowania środków na konto Sprzedawcy,
b) w przypadku zamówień płatnych w systemie Płatności24 – z chwilą wpływu i zaksięgowania środków na konto Sprzedawcy. - Szacowany czas realizacji zamówienia wynosi od 24 godzin do 14 dni roboczych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednorazowego wydłużenia czasu realizacji zamówienia, związanego z niespodziewanymi trudnościami.
- Sprzedawca może odmówić realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości, tzn. w których brakuje numeru telefonu lub adresu e-mail. Są one niezbędne do potwierdzenia zamówienia.
- Sprzedawca może odmówić realizacji zamówień o utrudnionym lub niemożliwym stopniu wykonania towaru.
- Przy wybraniu przez Klienta opcji płatności – płatne z góry, w razie braku płatności w terminie 7 dni od dnia zamówienia, Sprzedawcy przysługuje prawo anulowania zamówienia.
- Sprzedawca zrealizuje zamówienie jedynie wtedy, gdy towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców sklepu. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Klienta jest informowany o stanie zamówienia. Klient ma możliwość zadecydowania o sposobie jego realizacji w ciągu 5 dni roboczych od poinformowania go przez Sprzedawcę – częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia. Jeśli Klient nie przekaże Sprzedawcy decyzji w wyznaczonym terminie, zamówienie zostanie anulowane.
- Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu do momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia. Klient w razie anulowania zamówienia po czasie ich realizacji przez Sprzedawcę
zobowiązany jest do zapłaty wszelkich kosztów poczynionych przez Sprzedawcę. W szczególności dotyczy to wyrobów, które są realizowane na zamówienie, a które są już w etapie produkcji. - Sprzedawca nie udziela Klientowi gwarancji na zakupione towary i ponosi odpowiedzialność wyłącznie w granicach przewidzianych przepisami prawa. Rękojmia w stosunkach z podmiotami nie będącymi konsumentami jest wyłączona w granicach przewidzianych prawem.
- Klient w razie rezygnacji z zamówienia, które już zostało wysłane, ponosi wszelkie koszty poczynione przez Sprzedawcę.
- W przypadku produktów na zamówienie indywidualne Sprzedawca informuje, że tolerancja wymiarów może wynieść do 2 mm.
- Zamówione produkty są dostarczane do Klientów za pośrednictwem firmy kurierskiej pod adres wskazany w formularzu zamówienia lub w przypadku wymiarów przesyłki mieszczącej się w Paczkomatach firmy InPost jest możliwość dostaczenia do wybranego przez Klienta paczkomatu.
- Do każdego zamówienia wystawiamy fakturę.
- Faktura jest wystawiana nie później niż 14. dnia od momentu zapłaty.
- Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób.
- Dostawa towaru odbywa się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa do krajów Unii Europejskiej jest możliwa po indywidualnym ustaleniu jej warunków poprzez kontakt Klienta ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej.
IV. KOSZTY PRZESYŁKI
- Koszt przesyłki uzależniony jest od wartości zamówienia, wielkości i wagi towaru, materiałów użytych do opakowania i zabezpieczenia towaru, sposobu płatności, sposobu dostawy oraz kraju docelowego.
- Opłata związana z realizacją przesyłki zawarta jest w cenie jednej z pozycji na fakturze.
- Koszt przesyłki pokrywa Klient, chyba, że Sprzedawca wskaże inaczej.
- Ceny Towarów nie uwzględniają kosztów dostawy zamówienia chyba, że przy Towarze znajduje się opis: „dostawa gratis”.
V. CZAS DOSTAWY
- Czas w jakim Klient otrzyma zamówione towary to czas realizacji oraz przewidywany czas dostawy.
- Standardowy czas realizacji zamówienia trwa 7 – 14 dni roboczych, o zmianie czasu realizacji bądź niemożności zrealizowania zamówienia Klient informowany jest telefonicznie bądź drogą elektroniczną.
- Przy dużym natężeniu zamówień w okresie świątecznym czas realizacji zamówienia może zostać wydłużony o czym Sprzedawca poinformuje Klienta.
- Czas realizacji zamówień niestandardowych może trwać do 20 dni roboczych.
- Termin osobistego odbioru przesyłek uzgadnia się indywidualnie ze Sprzedającym.
- Przesyłki dostarczane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 17.
- Przesyłki dostarczane firmą kurierską: czas dostawy 1- 2 dni roboczych od momentu wysyłki zamówienia.
- Sprzedawca informuje, że nie ma wpływu na ewentualne opóźnienia lub nieprawidłowości w dostawie dokonywanej przez firmę kurierską.
VI. PŁATNOŚCI
- Wszystkie ceny zawierają podatek od towarów i usług VAT. Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
a) przelewem bankowym na konto sklepu: 29 1020 5242 0000 2002 0599 8325
b) w systemie płatności Przelewy24: należność pobierana jest w chwili złożenia zamówienia
c) gotówką lub kartą przy odbiorze - W przypadku większych zamówień Sprzedawca ma prawo do wydłużenia czasu realizacji zamówienia o czym poinformuje wcześniej Klienta.
- Przesyłki poza granice kraju mogą być opłacane tylko w systemie Przelewy24 lub przelewem bankowym po wcześniejszym uzgodnieniu ze Sprzedającym.
- W wypadku braku wpłaty za zamówiony Towar w terminie 7 dni od dnia zamówienia i braku kontaktu z Klientem, Sprzedawcy przysługiwać będzie prawo do anulowania zamówienia.
- Wypadku świadczeń o właściwościach określonych przez Klienta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą tzw. zamówienia indywidualne, płatne są tylko i wyłącznie z góry.
VII. REKLAMACJE
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń i ubytków na towarze, powstałych podczas dostawy lub skierowania reklamacji bezpośrednio do Sprzedawcy, Klient powinien odesłać wadliwy produkt pod adres podany przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca informuje, że zgodnie z prawem pocztowym roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej nie dające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi.
- W związku z ust. 2 Sprzedawca informuje, że w razie stwierdzenia uszkodzenia przesyłki lub ubytków Klient powinien sporządzić w obecności kuriera przesyłki odpowiedni protokół, który będzie zawierał prawdziwe dane oraz zostanie sporządzony zgodnie ze stanem faktycznym. Brak zgłoszenia zastrzeżeń w przewidzianym prawnie terminie lub brak sporządzenia protokołu może powodować wygaśnięcie roszczeń kierowanych przez Klienta do Sprzedawcy.
- Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od ich wpłynięcia.
- Po uznaniu reklamacji Sprzedawca prześle towar pełnowartościowy lub inny z oferty. Jeśli to nie będzie możliwe, Sprzedawca zwróci Klientowi pieniądze. Zwrot wpłaconych pieniędzy dokonany zostanie na rachunek bankowy Klienta.
- Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca zwraca Klientowi koszty, związane z odesłaniem towaru reklamowanego.
- W razie stwierdzenia przez dostawcę uszkodzenia towaru w wyniku nienależytego wykonania dostawy, Sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za uszkodzenia towaru.
VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Sprzedawca informuje, że prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, od dnia otrzymania przesyłki, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. „O prawach konsumenta”, przysługuje konsumentowi bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem:
– dodatkowych kosztów poniesionych przez Kupującego, który wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia rzeczy oferowany przez Sprzedawcę
– bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy. - Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi, gdy przedmiot świadczenia stanowi rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb.
- Klient może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu płatności.
- Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni, od dnia w którym odstąpił od umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania.
- Formularz odstąpienia przez Klienta od umowy, jest zawarty w wiadomości e-mail, którą Klient otrzyma od Sprzedającego po dokonaniu zakupu, dotyczącą zamówionego towaru.
- W celu skutecznego skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, należy poprawnie wypełniony formularz przesłać w formie elektronicznej na adres e-mail: biuro@kosmart.com.pl
IX. ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.
- W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez Sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez Klienta przy zawarciu umowy, chyba że Sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.
- Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy Klient w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez Klienta.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za towar, jeżeli kolor dostarczonego towaru może nieznacznie odbiegać od kolorów widocznych na zdjęciach ze względu na ustawienia indywidualne monitorów, odcień, usłojenie, chłonność użytego drewna.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ramki, ramy i inne podobne Towary, które Klient sam postanowi malować, ozdabiać itp.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli dostarczony przez Klienta materiał zawiera usterki, ubytki, błędy poprzedniego wykonawcy.
- Jeżeli Klient zwraca się o wykonanie usługi polegającej na wymianie części materiału (np. szyba, rama), w razie nie zastrzeżenia sobie zwrotu wymienionych części – komponentów, części – komponenty te są usuwane przez Sprzedawcę.
X. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH KLIENTÓW
- Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych podanych przez niego w Sklepie w procesie składania zamówienia w celach związanych z realizacją usług dostępnych w ramach Sklepu. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na podstawie i zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO. Dane osobowe będą przetwarzane do momentu odwołania zgody przez osobę, której dane dotyczą, a w przypadku braku takiego odwołania, przez okres 15 lat.
- Administratorem danych osobowych Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu realizacji zamówienia. Brak zgody na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych uniemożliwia świadczenie przez Sprzedawcę usług oraz dokonywanie przez Klienta zakupów w Sklepie Internetowym.
- Sprzedawca powierza przetwarzanie danych osobom trzecim wyłącznie w celu realizacji usługi tj. w szczególności firmy przesyłkowe. Przetwarzanie danych osobowych przez te podmioty odbywa się wyłącznie w celu realizacji zamówień złożonych przez Klienta.
- Sprzedawca informuje, że Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich poprawiania zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt b RODO. Każdy Klient ma prawo do do informacji na temat swoich danych zgromadzonych w Sklepie Internetowym, jak i prawo do korekty, zablokowania i usunięcia tych danych. Klient ma również prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolny momencie, na podstawie art. 13 ust. 2 pkt c RODO, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przez jej cofnięciem.
- Klient ma prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Pozostałe zapisy o przetwarzaniu danych osobowych Klienta zostały przedstawione w Polityce Prywatności, która znajduje się również w serwisie www.kosmart.com.pl
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zmiana Regulaminu nastąpi w przypadku zmiany obowiązywania przepisów prawa oraz orzeczeń sądu.
- Zmiana Regulaminu nie może powodować negatywnych skutków po stronie Klienta, o istotnej zmianie Regulaminu Sprzedawca każdorazowo poinformuje mailowo Klientów będących konsumentami, których zmiana dotyczy bezpośrednio.
- Klient ponosi ryzyko podania adresu poczty elektronicznej, do którego nie ma dostępu, w szczególności adresu nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu, oraz wynikające z tego faktu skutki w postaci nieotrzymania powiadomienia o zmianie Regulaminu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Klienta spowodowane zagrożeniami występującymi w sieci Internet, a w szczególności włamaniami do systemu Klienta, przejęciami haseł przez Osoby Trzecie, zainfekowaniem systemu Klienta wirusami.
- Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz pod następującymi adresami internetowymi:
a) https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
b) https://uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
c) https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
6. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikłych w związku z zawarciem, wykonaniem, rozwiązaniem, unieważnieniem umowy, a także o odszkodowanie z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, jest sąd wykonania umowy.